جديد قضية شيرين: أخوها يدافع عن نفسه

أخو شيرين محمد عبد الوهاب يردّ على الاتهامات التي تتهمه بها شيرين موضحًا التفاصيل في منشور متداول
شيرين عبد الوهاب (روتانا)
شيرين عبد الوهاب (روتانا)
Change Font Size 20

نشر أخو الفنانة شيرين في حسابه الشخصي على فيسبوك منشورًا أرفقه بقرار النيابة بحفظ القضية التي رفعتها أخته ضده.

وممّا جاء في المنشور المتداول: "وده إن دل على شيء فهو يدل على إني مش عايز أختي شكلها يبقى وحش قدام الناس وقدام جمهورها والأهم أمي اللي كنت مفهمها إن بنتها اتنازلت وأنا أستحمل أي حاجة إلا إنها تتوجع في ولادها، وبناء عليه رضيت بالظلم لوحدي لكن الحقيقة غير كده، انا اتطلبت في النيابة واتسألت رسمي وتم إخلاء سبيلي من النيابة على ذمة القضية لحد ما اتحفظت القضية".

وأضاف: "نفس الكلام اللي من سنتين بيتعاد تاني معرفش لمصلحة مين مع إني بعيد عنك وعن حياتك من سنين قبل الواقعة وسنتين من بعدها، ده قرار النيابة العامة الموقرة في الافتراءات اللي اتوجهتلي، مش بيان من محامي. وأي حاجه هردّ بيها هتكون مستند حكومي عليه ختم النسر، مرفق هنا الفيديو بتاريخ 11/11/2022 اللي قولتي فيه إنك اتنازلتي ولعبتي دور الضحية، ومرفق برضو المستندات الرسمية اللي بتثبت إن القضية فضلت شغالة وكنتي هتتسببي في حبس أخوكي ظلم وهو لحد آخر لحظة بيحاول يحميكي ويحمي أمك ويحمي بناتك".

وشاركت شيرين الأسبوع الماضي بيانًا رسميًا تؤكد فيه أنها تعرّضت للاستغلال من أخيها محمد باستخدام توكيل رسمي قديم، واستطاع بذلك التحكم في حساباتها على مواقع التواصل الاجتماعي.

وقالت شيرين في تسجيل صوتي لبرنامج "الحكاية" الذي يقدمه الإعلامي عمرو أديب، حول تعليقها بخصوص الأزمة بين أخيها وحسام حبيب: "أردت التأكيد أن كلام حسام مظبوط جدًا وأخويا فعلًا باعني، وهناك شخص تابع له استولى على حساباتي بالسوشيال ميديا بموجب توكيل عام قديم".

+ اقرأ المزيد عن
أحدث المواضيع